2012. június 14., csütörtök

Tobzódok

a gyönyörűséges fonalakban. Elég rég kinéztem magamnak a Citron kendőt, még Szentpyrnél szerettem bele, de akkor még nem ismertem a Ravelry-t sejtelmem sem volt, honnan kerítsem elő a mintát - azóta már kicsit járatosabb vagyok a kötős világban....

Nézegettem én a fonalkészletemet, és végül úgy döntöttem, a kifejezetten ehhez vásárolt Malabrigo lace fonalból kell elkészülnie. Már csak azért is, mert erre fonalra tervezték a kendőt. Időnként megpróbálok normakövető lenni, na.

Eddig jutottam, amikor megállapítottam, nekem ez így nagyon nem tetszik.... Bevallom férfiasan ráadásul szegény fonal létjogosultságát is megkérdőjeleztem, mert csúnyán benéztem a színátmenetek hosszát.Az volt az érzésem, hogy egy tehén foltos valamit készítek. (Hogy a fonalra milyen sors vár, azt megmondani nem tudom, lévén, hogy ha kötve így néz ki, horgolva még rosszabb képet mutathat...bár tény, hogy ezt nem tudom, mert száműztem az egészet a kötős dobozaim egyikének mélyére, a ne is lássam jegyében.)

Pakoltam, rámoltam, nézegettem a fonalakat végül Bucilla egyik gyönyörűséges merinó, alpaka fonalára esett a választásom.

 A végeredmény pedig egy hét alatt elkészült. Nem hittem a szememnek, szinte magától kötődött ez a kendő. Az eredeti mintához képest annyit változtattam, hogy eggyel több mintaegységgel kötöttem, így a végső mérete közel 140 cm lett. Nekem ez barátságosabb, mint a 90 centis eredeti verzió.


pattern: Citron, yarn: By Buci merino alpaka 500 m/100gr, needle: 4 mm

Bevallom, a legkedvesebb dicséret az volt, amikor Bucilla azt írta, hogy eddig nem szerette ezt a mintát, de ez most meghozta a kedvét. Sőt, elszaladt felszedni a három kezdő szemet... :)

Azért azoknak, akik esetleg hímzést szeretnének látni tőlem, jelentem van egy jó hírem, most épp hímzek a varrás és a kötés meg horgolás mellett.
 

4 megjegyzés:

  1. Hola,

    Un bonito blog.

    Un beso. Raquel i Neus

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép! Lehet, hogy érdemes volna nem áteső fényben is megfotózni, hogy jobban lássuk a színeket!

    VálaszTörlés
  3. jó, hogy fonalat váltottál :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...