2010. december 9., csütörtök

Szerintetek?

Meglepő tapasztalattal lettem ma gazdagabb: van olyan, akinek fontos, hogy a gyereke ne nézzen tévét - egyáltalán!
 Ezt részben támogatom, hiszen nem jó, ha állandóan ott ül előtte a gyerek, de a teljes tiltást nem gondolom a XXI. században célravezetőnek. Arról nem beszélve, hogy mi lesz azzal a gyerekkel egy iskolai közösségben, aki az alapvető szocializációs követelményként megjelenő közös élményanyagból teljesen kiszorul? Nem kell éjjel-nappal a különböző meséket, egyebeket nézni, de nem baj, ha tudja, hogy milyen mesefigurák, mesék, akármik léteznek.

Az is fontos neki, hogy magánóvodába, -iskolába járjon, mert ott "szűrt" a gyerekanyag.
 Ezek után kíváncsi lennék, hogy a járókelőket mikor fogja megválogatni, akik találkozhatnak a gyerekével? Hogyan fogja szűrni a munkahelyekre "beszivárgó" nem megfelelő egzisztenciával, életfelfogással, netán testi fogyatékossággal rendelkezőket? Vagy arról szól az életünk, hogy steril, izolált környezetben akarunk felnevelni gyerekeket, hogy csak az általunk megfelelőnek tartott dolgokkal találkozzon? Az élet pedig majd engedélyt kér tőlünk, ha valami szokatlant, idegent szeretne a gyerekünk életébe hozni! :))))

Arról viszont, hogy létezik a Pesti színházban sok gyerek előadás, sőt van gyerekszínház a Kolibri képésben lövése sincs... :O :S Kíváncsi lennék, mégis mit jelenti nekik a kultúrát.

Persze, ez éles így, tudom. De fura, hogy kiveszi a gyerek életéből a vizualitást, szelektálja a környezetet és ez nem párosul egy nagyon igényes, megfontolt kultúrafogyasztással! Én azt gondolnám, ha már ennyire következetes vagyok a szelektálásban, akkor a gyerek tobzódik a jobbnál jobb kulturális programokban. :) Ezek szerint tévedtem.

2 megjegyzés:

  1. Jogos amit írsz, teljesen.
    Érdekelne, hogy mi a vélaményed arról, ha valakinek nincs tévéje és gyereke születik, akkor vegyen tévét a gyerek miatt? (nem kötözködés,kíváncsiság :D)

    VálaszTörlés
  2. Ezt én nem dönthetem el. :D

    Vannak ismerőseim, aki szembesültek azzal a problémával, hogy a gyerek, ha nem is az óvodában, de az iskolában valamelyest perifériára szorult azért, mert fogalma sem volt pl. az aktuális futó mesékről. Ha olyan a gyerek, hogy ez kevésbé zavarja, nem biztos, hogy venni kell tv-t. Azzal viszont lehet, hogy számolni kell, hogy ha átmegy a barátaihoz, akkor a tv lehet a vendégeskedés központja, mert ő otthon olyat nem lát. Ha viszont vendég gyerekek érkeznek, kínos pillanatok jöhetnek a szülőknek is, amikor a gyerekek keresetlen egyszerűséggel megkérdezik, miért nincs tv-tek. :D

    Egyszerűen csak azért vetettem fel ezt a kérdést, mert ha valahogy döntünk dolgokról, akkor ne felejtsük el végiggondolni, mi lehet a következménye.

    Persze, a tv kapcsán szerintem ez a vetület kevés embernek jut előre eszébe. :))) Nekem sem jutott volna, csak a beszámolók kapcsán eszméltem.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...